ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 総合福祉
  2. 1

教職課程履修学生のいじめ問題体験と現在のいじめ状況認識

https://urawa.repo.nii.ac.jp/records/380
https://urawa.repo.nii.ac.jp/records/380
a6b0ec4c-b016-415c-ae48-d7edbddf282c
名前 / ファイル ライセンス アクション
sougoufukushi_001_093-101.pdf sougoufukushi_001_093-101.pdf (397.6 kB)
Item type 紀要論文2 / Departmental Bulletin Paper2(1)
公開日 2004-03-01
タイトル
タイトル 教職課程履修学生のいじめ問題体験と現在のいじめ状況認識
タイトル
タイトル Bully/Victim Problems and the Students of a Teaching Profession Course: Their Experiences during School Days and the Present View on Bullying
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 いじめ
キーワード
主題Scheme Other
主題 教職課程
キーワード
主題Scheme Other
主題 現状認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 加害・被害体験
キーワード
主題Scheme Other
主題 推移評価
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school bullying
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching profession course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student awareness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 bully/victim experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 estimation of fluctuation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
資料
記事種別(英)
en
Report
論文名よみ
その他のタイトル キョウショク カテイ リシュウ ガクセイ ノ イジメ モンダイ タイケン ト ゲンザイ ノ イジメ ジョウキョウ ニンシキ
著者 森住, 宜司

× 森住, 宜司

森住, 宜司

Search repository
Morizumi, Takashi

× Morizumi, Takashi

en Morizumi, Takashi

Search repository
著者名よみ モリズミ, タカシ

× モリズミ, タカシ

モリズミ, タカシ

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は、教職課程履修学生に対して、小学校・中学校・高等学校時代に経験したいじめ認知、加害・被害経験、現在のいじめの発生状況認識・今後の推移評価、いじめ報道に対する関心、情報への対応について1997年に調査したものの報告である。その結果、児童生徒を対象とした1996年実施の全国的社会学調査と比べて、学級内でのいじめ認知を多くの学生が報告し、いじめ加害も多くの学生が経験していた。他方、いじめ被害の経験率は1996年の児童生徒調査より少なかった。いじめ発生の現状を70%弱の学生が多いと認識し、今後の推移も40%弱の学生が増えると評価していた。報道への関心や情報への対応では、いじめ被害経験のある学生の方が図書類を読むことが多く、加害経験のある学生の方が友人たちと話し合うことが相対的に多い傾向がみられた。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to examine the students' views on school bullying problem. The data of 52 female and 107 male students of a teaching profession course were analyzed and compared with the data of Morita et al.'s report (1999). Many (60-70%) students were aware of bullying in the class during elementary school days and some (25-45%) students were aware in junior-high school days. No relationship between the awareness of bullying behaviors and their interests in the news of bullying was found. There are some differences between the bullies and the victims. 70% of the bullied students who had victimized during their school days have referred to find out information by looking in books about bully/victim problems. 33% of the bullies (24% of the victims) during their school days have told about school bullying.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12037036
書誌情報 総合福祉

号 1, p. 93-101, 発行日 2004-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:57:08.619557
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3